افق

دست نوشته‌های علی نادری

افق

دست نوشته‌های علی نادری

افق

وقتی افق می‌شود مقصدی که قرار است پرچمت را آنجا به زمین بکوبی، دیگر برای عمق نگاهت نهایتی نخواهی یافت. که فرمود: « تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.»
.:: حلقه فرزندان روح الله ::.

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

یکسال مذاکره فشرده ایران با 1+5 و مشخصا امریکا بر سر موضوع هستهای کشور و اعطای امتیازات ویژه و گسترده ایران به نام اعتماد سازی به طرف مقابل، سرانجام نتوانست عاملی برای لغو کامل تحریمهای امریکا علیه ایران و به عبارت صریحتر به نتیجه رسیدن مذاکرات برای توافق بر سر گام نهایی شود.

اما نکته تاسف برانگیز آن است که تیم تبلیغاتی دولت و مشخصا رئیس جمهور بدون در نظر گرفتن این تجربه پر هزینه یکساله، تلاش دارند تا همچنان اقتصاد ایران و چرخ زندگی مردم را باز هم به چرخ سانتریفیوژها گره بزنند و با ایجاد یک انتظار و امید غیر واقعی در دل مردم، همه چیز را منوط به نتایج مذاکراتی کنند که پاسخ آنرا در مسقط از طرف امریکایی به صراحت گرفته بودند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۳ ، ۱۸:۰۸
علی نادری

«جدال خطوط قرمز»؛ شاید این بهترین تعبیر برای گفتگوهای ساعات پایانی ضرب الاجل یکساله توافقنامه ژنو باشد. طرفین در تلاش هستند تا با حفظ خطوط قرمز خود در آخرین لحظات به توافق دست پیدا کنند، اما سوال اینجاست که آیا اساسا امکان دستیابی به چنین توافقی با حفظ خطوط قرمز دو طرف امکانپذیر است!؟

اوباما در گفتگویی که روز جمعه با شبکه ای بی سی نیوز انجام داده و عصر روز گذشته منتشر شد، تکلیف طرف مقابل را درباره خطوط قرمز کشورش یعنی اعمال یا لغو تحریمها روشن کرده است. او صراحتا میگوید برنامهای برای تغییر ساختار تحریمها نداشته و این موضوع قابل مذاکره نیست: «من فکر می‌کنم که هدف ما به طور مداوم این است که مجموعه‌ای از مسیرهایی که ممکن است ایران را به یک سلاح هسته‌ای برساند مسدود کنیم و در عین حال اطمنیان حاصل کنیم که ساختار تحریم‌ها را به صورت گام به گام و همزمان با اقداماتی که ایران به طور پیش‌فرض می‌بایست انجام دهد، کاهش دهیم. فکر می‌کنم ایران عاشق این است که تحریم‌ها فوراً پایان یابد و در عین حال مسیرها (به سوی ساخت تسلیحات هسته‌ای) باز باشد و ما نمی‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم. »

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۳ ، ۲۰:۰۴
علی نادری