افق

دست نوشته‌های علی نادری

افق

دست نوشته‌های علی نادری

افق

وقتی افق می‌شود مقصدی که قرار است پرچمت را آنجا به زمین بکوبی، دیگر برای عمق نگاهت نهایتی نخواهی یافت. که فرمود: « تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.»
.:: حلقه فرزندان روح الله ::.

جای خالی شهیدان ایرانی در ناوگان آزادی

چهارشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۸۹، ۱۰:۵۰ ب.ظ

زمستان 87 بود که اسرائیل با حمله به باریکه غزه که مدتها بود آنرا به محاصره خود در آورده بود، جنگی بیست و دو روزه را آغاز کرد. زندان یک و نیم میلیون نفری غزه با تعدادی تونل به آنسوی مرز مصر و سرزمین های اشغالی و اندکی راکت و موشک عزالدین قسام، بدون ورود هرگونه غذا، دارو و تسلیحات، به جنگ یکی از مجهزترین ارتش‏های منطقه رفت. فاجعه آنقدر شدید بود که صدای بسیاری از کشورهای محافظه کار دنیا هم بلند شد. سال بعد، گلدستون قاضی ویژه سازمان ملل در گزارش خود از جنایت جنگی صهیونیست ها سخن گفت و سندی رسمی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بر علیه اسرائیل به ثبت رسید.


در ایران اما این تنها رئیس جمهور بود که به تکاپو برای جلب مشارکت سران عرب در نشست قطر پرداخت. رکود و رخوت نهادهای مردمی و تشکل های اجتماعی...

زمستان 87 بود که اسرائیل با حمله به باریکه غزه که مدتها بود آنرا به محاصره خود در آورده بود، جنگی بیست و دو روزه را آغاز کرد. زندان یک و نیم میلیون نفری غزه با تعدادی تونل به آنسوی مرز مصر و سرزمین های اشغالی و اندکی راکت و موشک عزالدین قسام، بدون ورود هرگونه غذا، دارو و تسلیحات، به جنگ یکی از مجهزترین ارتش‏های منطقه رفت. فاجعه آنقدر شدید بود که صدای بسیاری از کشورهای محافظه کار دنیا هم بلند شد. سال بعد، گلدستون قاضی ویژه سازمان ملل در گزارش خود از جنایت جنگی صهیونیست ها سخن گفت و سندی رسمی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بر علیه اسرائیل به ثبت رسید.

در ایران اما این تنها رئیس جمهور بود که به تکاپو برای جلب مشارکت سران عرب در نشست قطر پرداخت. رکود و رخوت نهادهای مردمی و تشکل های اجتماعی، دانشجویی و انقلابی اما همچنان باقی ماند تا رهبر انقلاب با صدور پیامی در محکومیت این اقدامات، این جماعت را از خواب غفلت بیدار کند.

هر چند در این برهه، تشکل های دانشجویی با اقدامات شبانه روزی در اعتراض به مصر، سازمان ملل و کشورهای عربی، سبب ایجاد یک موج جدید در جامعه و توجه همگان به موضوع غزه شدند، اما باز هم تک اقدامات وزارت امور خارجه متکی، و دستگاه عریض و طویل زیر مجموعه آن، نشان از بی برنامگی و اقداماتی تنها از سر رفع مسئولیت داشت.

در همان ایام خبر ارسال کشتی کمک به غزه و اعزام دانشجویان بوسیله قطار به سوریه دهان به دهان پیچید و هرچند این کشتی تا مراحلی حرکت خود را ادامه داد ولی با ناکامی به ایران بازگشت.

اسرائیل در اجلاس داووس شرکت کرد و آنجا بود که ترکیه‌ای که در هنگام حمله به غزه نیز از اسرائیل انتقادات جدی به عمل آورده بود، گل خود را به پرز زد. اردوغان در میان نگاه جهانیان پرز را به چالش کشید تا ترکیه پرچم دار دفاع از مردم غزه باشد و این همه در حالی بود که در ماه های بعد، ایرانیان مشغول دست و پنجه نرم کردن با جماعتی بودند که با بطری های آب خنک در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، شعار نه غزه ؛ نه لبنان سر می دادند.

ترکیه توانست با دیپلماسی پر کار خود، کاروانی متشکل از 9کشتی را از ملیت های مختلف عازم غزه کند، به این کاروان حمله شد، بیست نفر از این کاروان کشته شدند و نه تنها حتی یک ایرانی در میان 750 مسافر این کشتی به چشم نخورد، بلکه منوچهر متکی و سخنگوی وزارتخانه اش، حتی پس از انهدام کاروان آزادی، همچنان در ژاپن ماندند و همانند سوئد، چین، ایرلند، اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای بی بخار دیگر، فقط این اقدام را محکوم کردند.

در حالی که از زمان انهدام کاروان آزادی، بسیاری از کشورها از موقعیت به دست آمده برای بروز یک دیپلماسی پر کار استفاده کرده اند و در حالی که اسرائیل امروز در ضعیف ترین حالت خود قرار گرفته و افکار عمومی بهترین شرایط را برای وارد کردن ضربه نهایی به اسرائیل دارد و در حالی که آرمان چند ده ساله حضرت امام به ثمر نشسته است، باز هم رخوت دستگاه عریض و طویل وزارت خارجه جمهوری اسلامی، همچون جنگ غزه، عرصه میدان داری را از ایران ربوده است.

رخوتی که به نظر می رسد در روزهای آینده کار را به حرکت های خودجوش انقلابی منجر کند. بی شک در روزهای آینده نیز شاهد تحرکات بی برنامه و نمایشی وزارت خارجه در این برهه استراتژیک خواهیم بود که اگر عزمی بود، سفر ژاپن نیمه کاره رها می شد.

هرگاه به کارکرد وزارت خارجه در سال های اخیر نگاه می کنم، بیش از پیش به تنهایی احمدی نژاد در امر پیشبرد سیاست خارجی فعال و انقلابی اش واقف می شوم. وزارت خارجه کنونی، کشش نمایندگی دیپلماسی انقلاب اسلامی را ندارد و بی جهت نیست که تمامی بار این مهم بر دوش جلیلی و شورای عالی امنیت ملی اش سنگینی می کند.

در ماجرای کاروان آزادی، کار از محکومیت های تبلیغاتی گذشته است. اقدامی عملی، شجاعانه و شهادت طلبانه لازم است.امروز روز ضربه نهایی به اسرائیل ضعیف شده است. اگر بدانند و میدان را به دیگری واگذار نکنند.


همین مطلب در رجا

بازهم غزه؛ باز هم رخوت در وزارت خارجه

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۳/۱۲
علی نادری

نظرات  (۳۶)

۱۲ خرداد ۸۹ ، ۰۱:۵۹ توسط:غمگین
فرزند عزیز:اگر میدانستید چه کسانی سفیر و کاردار سفارت و به اصطلاح حافظ دفتر منافع جمهوری اسلامی--برگزیده های وزارت امور خارجه--هستند نمیتوانستید بیشتر از این از وزیر امور خارجه انتظار داشته باشید.
اقدام جنایتکارانه اسرائیل در ناوگان آزادی مطلقا محکوم است.ولی به شما هیچ ربطی ندارد!چون شما هم دست کمی از آنها ندارید.(شباهت رو حال کن!):"ارتش اسرائیل مسئولیت حمله به ناوگان آزادی را بر گردن حماس انداخت"دقیقا مثل دولت دیکتاتور خودمون که کشتار جوانان در درگیریهای بعد از انتخابات را به گردن سران فتنه انداخت!!!! مرگ بر صهیونیسمنه غزه نه لبنانیا این وسط چیزی نگن لطفامثل اون سبزک متوهم که بیانیه داده و محکوم کردهاما کسایی که روز قدس علیه قدس شعار دادن رو مردم خداجو میدونه
۱۲ خرداد ۸۹ ، ۰۷:۱۶ توسط:سحریار
سلامتحلیل جالبی بود.شما راست می گوییداقای متکی هم صف و هم روحیه اقای لاریجانی ست تا دکتر احمدی نژاددکتر خیلی تنهاستورهبر تنها تر از او...در رسانه ملی هم این دو تنهاهستنداگر چه خدا با انهاست...
۱۲ خرداد ۸۹ ، ۰۷:۴۷ توسط:کاوند
چرا فقط میگویند ناوگان آزادی اما نمیگویند از چه کشورهایی ؟!!!تاآنجا که من شنیده ام اکثرااز کشورهای اروپایی بوده اند که این مساله خیلی عجیب است!!
..
۱۲ خرداد ۸۹ ، ۰۹:۰۶ توسط:خطاب به سعید--جانباز از اصفهان--
سعید دروغ گو تو کجا ولایتی هستی سبزک دروغ گو از موسوی منافق یاد گرفته اید که خودش را معتقد به انقلاب معرفی می کند شما برید نه غزه نه لبنانتون را بگید بی غیرتا!
تجربه نشان داده فقط و فقط میتوان روی حرکت های خودجوش جوانان حساب کرد نه وزارت خارجه غیر انقلابیمان، حتی روی انقلابیهای قدیمی هم نمیتوان حساب کردامیدوارم صحبت رهبری عمل و این حرکت توسط جوانان ما تکرار شودبرای خود من جالب بود که پدر یکی از دوستان به شدت ضد احمدی نژادیم همین امسال شد سفیر دولت ایشان در یکی از کشورها!!!آقای نادری کاش غیر از نوشتن اقدام دیگری را در این مورد کلید میزدید.
سلام .. من یه ولایتی دو آتیشه هستم !اگر خدا قبول کنه یه بسیجی هم هستمبه شدت حامی احمدی نژاد هم هستم ...اما بنا به عملکرد اعراب لجن ! به هیچ وجه دفاع از فلسطین رو واجب نمی دونم !!چه معنی داره ما مواضع و منافع خودمونو تو دنیا به خاطر یه مشت عرب کثیف به خطر بندازیم !!!!!!!!!اصول ما اینه ؟ دین ما اینو میگه ؟انسانیت اینو از ما می خواد ؟مطمئن باش موضع گیری آقا و دکتر }ست سیاسیه هر کاری باید نتیجه ای داشته باشه !!! دفاع ما از فلسطین هم برای ما بده هم برای خود فلسطین !!!!!!!!!!!!!!باورتون نمیشه ؟حال توضیح دادنشو ندارم ..اما به هر حال عملکرد و نحوه برخورد با این کار رو توی دولت 100 درصد درست می دونم !لبیک یا امام خامنه ایما با عرب و غیر عرب کاری نداریمرسالت تاریخی ما دفاع از مظلوم و به خاک مالیدن پوزه ظالمهانقلاب ما انقلاب ظلم ستیز است چون انقلابی حسینی استانی لا اری الموت الاالسعاده و لا حیاه مع الظالم الا برماامام حسین بخاطر اینکه ننگ زندگی در کنار ظالم را نپذیرد حاضر شد خود وخانواده و همه هستی اش را فدا کندما که هنوز چیزی ندادیم
۱۳ خرداد ۸۹ ، ۱۰:۳۰ توسط:خطاب به سبزک ها -- جانباز از اصفهان --
به این سبزک ها می گوئیم آرزوی براندازی این انقلاب مدافع محرومان را به گور خواهید برد و اسرائیل عزیزتان را هم جلوی چشمانتان نابود خواهیم نمود و شما فقط هنرتان را پی گیری نمائید و آن در عشق سیستمی منطبق با خواسته سران بد ذات و پلید غرب عمر سپری نماید، سرانی که مدافع اسرائیل وحشی و جنایتکار هستند و خواهند بود!
۱۳ خرداد ۸۹ ، ۱۱:۲۰ توسط:علی سعیدی
آیا دیشب فیلم مستند کشتی کمک های ایرانی برای غزه را دیدید که چطور با ناو اسرائیلی تماس می گیرد و از او کسب اجازه می کند؟ اجازه ای که قطعا داده نمی شد. این کمک ها، کمک های اجباری - از سوی دولت- بود و هیچ گاه خدمه کشتی به میل خود و در یک حرکت شهادت طلبانه نرفته بودند. تازه اگر هم درگیری اتفاق می افتاد دوباره این دولت احمدی نژاد بود که متهم می شد و شعار نه غزه نه لبنان بود که در تجمعات سبز شنیده می شد. مشکل ما از داخل است . به نظر سیاسون پست حزبگرا، اسرائیل از نیل تا فرات را می خواهد و با ما که همسایه فراتیم کاری ندارد!!!
۱۳ خرداد ۸۹ ، ۱۱:۴۶ توسط:غمگین
با سلاممقاله "متکی در ژاپن چه میکند" را بخوانید.http://www.rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=51745به سعید: شما مثل همه سبز های لجنی دقیقا پادوی صهیونیستها هستید. من هم حوصله ندارم دلایلش را بگویم .
۱۳ خرداد ۸۹ ، ۱۲:۱۶ توسط:اس ام اس های مثبت
آره منم خیلی غصه خوردم وقتی فهمیدم نماینده ای از ملت ایران در کاروان آزادی حضور نداره.
نه غزه،نه لبنان،جانم فدای ایران.در هر کجای دنیا ،هر گونه کشتار،سرکوب و دیکتاتوری محکوم است.حتی شما دوستان عزیز!
۱۳ خرداد ۸۹ ، ۱۳:۱۹ توسط:عدالتخواه
سلامشهدای ایرانی !!!خودجوش !!!با دو تامینی بوس!!! ودویست تا پلاکارد !!!وبیست تا ادم!!! در حالی که خیلی هم مصمم بودن !!!عازم ساختمان سازمان ملل بودند!!!! درسته که ما پرچمدار مبارزه در جهنیم اما این نما که عده ای از رفقا با افکار کوچکشان از ما نشان میدن شایسته تصویر مبارزه ما نیست این گونه تجمعات نه تنها افتخاری ندارد کهمایه ابروریزی استوالعاقبة للمتقین
۱۳ خرداد ۸۹ ، ۱۳:۵۹ توسط:عرفان
امروز روز ضربه نهایی به اسرائیل ضعیف شده است. اگر بدانند و میدان را به دیگری واگذار نکنند.لبیک یا حسین..........
جسارتن می توانم بپرسم ما باید برای فلسطین چه کار می کردیم که نکردیم؟ما تنها کشوری هستیم که اسراییل در آن سفارت ندارد و تنها کشوری هستیم که در اسراییل سفارت نداریم و سال هاست با انواع و اقسام تحریم های اقتصادی به این دلیل که از آرمان مردم فلسطین حمایت می کنیم، دست و پنجه نرم کرده ایم. برخی کشورها در همسایگی مان با اسراییل مانور مشترک نظامی برگزار می کنند ولی ما حتا اسراییل را به رسمیت نمی شناسیم چه رسد که بخواهیم با او مانور هم برگزار کنیم. هر وقت یک کشور پیدا شد که مثل کشور ما جرئت پیدا کرد روابط دیپلماتیکش را با اسراییل قطع کند و اسراییل را به رسمیت نشناسد، من حرف شما را قبول خواهم کرد ولی تا آن موقع بهتر است به جای حمایت از ایرلند و ترکیه و جزایر تاسمانی، از کشور خودمان حمایت کنیم.اگه کاری کرده بودیم سه سال غزه توی محاصره باقی نمیموند. کار یعنی سلاح گرفتن و رفتن و جنگیدن
۱۳ خرداد ۸۹ ، ۱۴:۴۹ توسط:سبز علو یان
واقعا جای شهدای ما خالیستماشمارا درپیوندهای خود قرار دادیم
سلام. تقریبا باهات موافقم.به امید نابودی کامل صهیونیست‌ها و محو اسرائیل از کره خاکی. صلوات.
۱۳ خرداد ۸۹ ، ۱۸:۵۸ توسط:سلمان
امضا کنید اعتراض جهانی به خاطر حمله به کشتی آزادیhttp://www.freeflotilla.com
حاجی شوخی گرفتی قضیه رو ؟ رهبری فرمودند این ارسال کاروان بارها تکرار شود . یعنی چی ؟-------------------------------ببین وقتی دانشجو ها سفارت آمریکا رو تسخیر کردند . امام خبر نداشت اما تقدیر کرد .-------------------------------حالا همینه . دانشجو های ایران یعنی انسان های ازادی خواه جهان یک حرکت مثبت انجام داده اند که با تایید امامشون مواجه شده .همین که کاروان آزادی رفت غزه از ایران یادگرفته.برادر میدون داری رو از ایران گرفتن حالا شما با توجیهات سعی کن خودت رو آروم کنی
۱۳ خرداد ۸۹ ، ۲۲:۱۳ توسط:مخمل میرزا
بیانیه خانم شیرین شیرینا ، میر یزید در رابطه با حمله وحشیانیه کاروان جنگ به سربازان دلاور و صلح جوی
۱۴ خرداد ۸۹ ، ۰۰:۴۸ توسط:محمد سجاد نصرتی
سلام علی جان. خسته نباشی و خدا قوت . فکر می کنم کمی در مورد آقای متکی بی انصافی کردی هر چند معتقدم میشه تو این زمینه (حمله به ناوگان آزادی) به دستگاه دیپلماسی انتقاداتی داشت. اما در کل عملکرد آقای متکی در وزارت خارجه رو قابل تحسین می‌دونم و اعتقادم اینه که یکی از قوی ترین مهره‌های دکتر ایشون هست. نوشتی که متکی در ژاپن ماند و فقط این اقدام رو محکوم کرد. فکر می‌کنم این اقدام تا حدودی عاقلانه بود چرا که الان نوبت جامعه بین الملل هست که نسبت به این اقدام رژیم صهیونیستی موضع‌گیری کنه و ایران فعلا وارد بازی نشه چنانکه خود دکتر در گفتگوهای این چند روزش همواره داره به این نکته اشاره می‌کنه که یک جبهه قدرتمند جهانی در مقابل رژیم صهیونیستی شکل بگیره. اما در کل به نظرم یکی از مقصرین اصلی خود ما رسانه‌ای‌ها هستیم، چرا که بیشتر تمرکز خودمون رو روی مسائل حاشیه‌ای گذاشتیم و نتونستیم اونطوری که الان انتظار داریم افکار عمومی رو برای چنین روزی آماده کنیم. الان که همه جای دنیا حتی تو نیویورک تجمعاتی در محکومیت این اقدام وحشیانه داره برگزار میشه، اینجا همه خوابن! دلیلش فکر می‌کنی چیه؟ یادش بخیر تحصن های شبانه تو اون سرما مقابل سفارت مصر، یادش بخیر. فکر کن ببین اشکال کجاست داداشی.تازه کجاش رو دیدی؟ بعدش آقا پاشدن رفتن پارلمان اروپامتکی رو از اون اول به زور به دکتر تحمیل کردنبه هیچ وجه قوی نیست چه برسه که قویترینو هزار ناگفته دیگه
۱۴ خرداد ۸۹ ، ۰۹:۰۰ توسط:قائم مقام
با سلامکدامین حرف را باور کنیم؟! (تجلیل رهبری یا توهین حسینیان )در وبلاگ بخوانید
۱۴ خرداد ۸۹ ، ۱۰:۱۱ توسط:علی سعیدی
اینکه اعتقاد دارید میدان داری را از ایران گرفته اند البته صحیح نیست. شما ظاهرا کار بزرگ را همان کار پر سر و صدا می دانید اما اگر واقعا دولت ترکیه توان مقابله با اسرائیل را داشت روابطش را قطع کرده بود و یا از ناتو خارج شده بود. این واقعیت مردم ترکیه را بسیار عصبانی کرده است و در حقیقت اردوغان الان تلاش می کند تا وجهه اش را درست کند. در اصل این حمله پاسخ قاطع اسرائیل به اردوغان بود تا آبرویش را در ترکیه ببرد. البته اسرائیل زیاد نگران آبروی خودش نیست چون تمام رسانه های عالم را در اختیار دارد و بزودی جهان غرب تلخی این حمله فراموش خواهد کرد.اما تلاش برای تغییر رهبری جهان اسلام حقیقت دارد و عملا تلاش می شود تا طالبان به عنوان فرمانده و نماینده اسلام در جهان معرفی شوند ( و نه ترکیه). همچنین به یاد داشته باشید اگر ایرانیها در این حمله دستگیر و کشته شده بودند حتی همین موج محکومیت نیم بند جهانی هم اتفاق نمی افتاد.روی این شعار فکر کن: نه اسلام طالبانی نه شیعه ایرانی فقط اسلام عثمانیبا کلیت حرفت موافقم غیر از اونجایی که میگی(نه ترکیه) به عقیده من بر مبنای یک دستور نانوشته غرب بدنبال جایگزین کردن ترکیه با ایران در سطح منطقه است.برای اثبات این موضوع به نظرات نجم الدین اربکان در مورد گل و اردوغان مراجعه کن.این دوتا از حزب اربکان منشعب شدن چون اسرائیل دوست بودن و اربکان باهاشون مخالف بود
۱۴ خرداد ۸۹ ، ۱۰:۱۱ توسط:سجاد نصرتی
مگه کسی هم می تونه چیزی رو به دکتر تحمیل کنه؟! البته از یه نفر بر میاد؛ اسفندیار! منظورت همنیه؟
۱۴ خرداد ۸۹ ، ۱۲:۳۲ توسط:ستاره
وای بچه ها چقدر ایران ایران می کنید اگر هم میخواهیم کاروان اعزام کنیم باید برای رضای خدا باشد همان کاری که شهدا کردند و گمنام ماندند اگر برای این باشد که ایران رو مطرح کنیم این نیت خدایی نیست و چه بسا با کشته شدن در این راه شهید راه خدا نباشیم بلکه شهید نفس باشیم مانند امام فکر کنیم مثل حادثه طبس که خادم امام می گوید شب آن اتفاق امام رو دیدم که در ایوان ایستاده با اسلحه و یا حادثه ای دیگر در یک جمع خصوصی که امام فرمودند اولین ناو جنگی امریکا که وارد خلیج فارس شد بزنیدش و نترسید من با دعا غرغش می کنم اما گوش نکردند کار باید برای خدا باشد و برای اسلام و ارمان امام نه این کا ما هم برای خالی نبودن عریضه کاری بکنیم اگر برای خدا بو د شجاعت هم با ان همراه خواهد شد و کشته شدن در این راه بوی شهادت می گیرداینو قبول دارمهمه اینا سر سفره امام نشستنچه بدونن چه ندونن
۱۴ خرداد ۸۹ ، ۱۷:۰۹ توسط:مهربان
البته این مورد مهم را یادم رفت بنویسم نهضت دفاع از فلسطین با اقدام هوشیارانه امام خمینی رحمه الله علیه جلوه دیگری پیدا کرد یعنی با نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس که باعث بیداری همه ملتهای مسلمان شد. اگر این را نمی نوشتم همانا حق مطلب را ادا نمی کردم .از سید حسن نصرالله تا اسماعیل هنیه تا اردوغان تا احمدینژاد همه بر سر سفره امام نشسته انداینکه ترکیه قویتره رو قبول ندارمبرخورد امریکا و وزنی که به هر کدوم از دو کشور ایران و ترکیه می ده نشون میده که کدوم کشور اثر گذار ترهبه قول رهبر انقلاب در حرم رضوی، هیچ کشوری با امکانات ایران در حد ایران در دنیا تاثیر گذار نیستترکیه هروقت لبنان و فلسطین و سوریه و عراق را تونست خط بده تازه میشه نزدیک قدرت ایران این غیر از قدرت ایران در امریکای لاتینه
۱۴ خرداد ۸۹ ، ۱۷:۵۶ توسط:مهربان
من در ترکیه زندگی می کنم در این چند روزه هم ما و هم مردم وسیاستمداران اینجا فشار زیادی متحمل شدند این کشتی حامل کمک رسانان چند ملیتی بود و اکثر آنان از مردم ترکیه بودند این افراد هرگونه خطر را به جان خریده بودند و تنها هدفشان رضایت خدا و کمک رسانی برای مردم غزه بودو این موضوع را در تمامی مصاحبه هایشان اعلام کردند حتا یکی از این افراد فداکار خانمی میانسال هستند که امروز پس از آزادی از دست صهیونیست ها در یک شبکه ای تعریف می کرد که سفر به غزه را با خواهش از همسرش خواسته و آن سفر امدادی به غزه را به عنوان مهریه از شوهرش گرفته بود .به نظر من این مردم و این حکومت الان در دلهای مردم مسلمان وآزاده دنیا جای مخصوصی برای خودشان باز کرده اند حتا خود من به این نتیجه رسیده ام که کاری که مردم ایران در چندین سال برای فلسطین و غزه کرده اندوبا اینکه آغاز گر کمک رسانی به انها بودند ولی ترکها در عرض کمتر از 2سال ره چندین ساله ما را پیمودند و در دنیا و جهان سیاست حرفشان بیشتر از حرف ما تاثیر دارد .اردوغان و داوود اغلو روز دوشنبه همان روز حمله دزدان دریائی به کشتی مرمره چنان محکم و با صلابت به اسرائیل اولتیماتوم دادند که تمامی اسیران و مجروحان و شهیدان حادثه را در اولین فرصت به ترکیه انتقال دهند و در غیر این صورت اشتباه اسرائیل جبران نا پذیر خواهد بود که خوشبختانه اولین خواسته های ترکیه عملی شد و این کاروان با سرفرازی دیشب وارد انکارا و استابول شد . به نظر من دیپلماسی ترکها خیلی باصلابت و قوی تر از دیپلماسی ایران است و این یک امتیاز ویژه برای کشورهای مسلمان است که یک کشور مسلمان این قدر اثر گذار باشد و در عرصه بین المللی و زمانی که اعراب و دیگر ممالک مسلمان هیچ تکانی به خود نمی دهند در چنین مواقعی با بکار گیری روش خاص دیپلماتیک خود گرهی از کار مسلمانان و دنیای اسلام باز کند .به امید نابودی هر چه زودتر اسرائیل .
۱۵ خرداد ۸۹ ، ۱۶:۳۹ توسط:قائم مقام
برادر گرامیانصاف و مروت را رعایت کنرهبری : آقاى خاتمى را حداقل در هر شبانه‏روز یک بار دعا کرده‏ام؛ یعنى در تمام این مدت شاید هیچ شب و روزى نبوده که من شخص ایشان را دعا نکنمحسینیان : خاتمی که می‌خواست اسلام انقلابی را که تنها ارث امام (ره) بود به اسلام سکولاری تبدیل کند نتیجه : رهبری برای کسی شب و روز دعا می کرد که می خواست اسلام انقلابی را سکولار کند--------------------------رهبری : در طول هشت سالى که ما با اخاتمی به‏طور مستمر و مداوم در ارتباط بودیم، رفاقت و صمیمیت ما با ایشان روزافزون بوده؛ خدا را شکر. الان پیوند عاطفى و محبت‏آمیزى که بین بنده و آقاى خاتمى هست، از آنچه در هشت سال پیش بوده، بمراتب مستحکم‏تر است؛حسینیان: خاتمی خلاف اندیشه حضرت امام را اجرا کرد و در واقع با استفاده از نام امام (ره) به نظام، مردم، انقلاب و امام (ره) خیانت کرد. نتیجه : رهبری با کسی رفاقت و صمیمیت هشت ساله داشته که بر خلاف اندیشه امام عمل کرده و به امام خیانت کرده!
۱۶ خرداد ۸۹ ، ۱۰:۰۲ توسط:به قائم مقام ---جانباز از اصفهان ---
آقای قائم مقامی شما خوتان را مسخره نموده اید یا ملت را---- این آقا با هر گذشته ای که داشته و با هر تعریف و تمجیدی که از طرف امام خمینی و یا امام خامنه ای برای خود یدک بکشد به خاطر وضع فعلی خیانت بارش منفور ملت ایران شده است ، پس وقت خود را تلف نکنید.
۱۶ خرداد ۸۹ ، ۱۰:۵۲ توسط:جانباز از اصفهان
باسلام آقای نادری خسته نباشی --- امام خمینی انقلاب خود را انتشار داده اند ---- اگر ایشان چنین انقلابی را با شاخصه های منطبق بر اسلام ناب محمدی براه نمی انداختند معلوم نبود تاکنون این مافیای ثروت حاکم بر جهان چه بر سر بشریت آورده بودند و قطعا" انسانها را دچار استعمار مدرن می نمودند ----- او آمد و فریاد مبارزه با زورگویی و زورگویی نکردن را در جهان فریاد نمود و نفس مسیحایی او کلامش را نافذ نمود ----- و ما می بینیم ملت ها قبل از اینکه بخواهند اسلام بیاورند و یا اسلامی منطبق بر اسلام ناب محمدی داشته باشند شروع به رشد و نمو دادن فریاد مبارزه با ستمکاران در جهان نموده اند و تا جایی این رشد و نمو پیش خواهد رفت که سران ستکار عالم منفور ملت های خود و ملت های جهان خواهند شد و خواهیم دید که منجی عالم بشریت با کمک ایرانیان اسلام ناب محمدی را جلوه گر می نماید و به همه جهانیان نشان خواهد داد و لذا آن اثر گذاری خمینی کبیر در راستای انزجار از ستمکاران علی رغم ظاهری فریبنده و نیز الگوی زیبای اسلام ناب محمدی که بدست منجی عالم بشریت شکل می گیرد باعث خواهند شد تا آن انسان کامل به هر سرزمینی وارد می شود ملت ها همچون ملت ایران که هنگام ورود اسلام به این مرزوبوم علی رغم میل پادشاه زمان خود پذیرای اسلام شدند و و آن را پا خون خود عجین نمودند آنان نیز اینگونه خواهند نمود و اینگونه مستعفان بر جهان حاکم خواهند شد --- در اتنظار آن روز نزدیک---
۱۶ خرداد ۸۹ ، ۱۲:۰۰ توسط:سلمان
نتایج اوضاع روز چهارده خردا برای یک جنبشی یک _ جنبش زنده است زیرا همچنان دغدغه آقایان خامنه ای و احمدی نژاد و هواداران آنها است.مردن جنبش و تشییع جنازه و اینها اوهامتی است که خود آنها هم می دانند فقط یک بازی و ادای رسانه ای است. دو _ آقای خامنه ای به فکر 22 خرداد است .و اشتباها به جای 22 بهمن می گوید 22 خرداد.حق هم دارد.همان طور که آقای احمدی نژاد آن قدر به فکر موسوی بود که رضایی را موسوی دید . سه _ جمعیت حکومتی ها در فضای باز همین است .یعنی با احتساب تبلیغات و امنیت و آسایش و تشویق و دعوت و اتوبوس و.... هنوز با جمعیت فاقد امنیت روز بیست و پنج خرداد برابری نمی کند. چهار _ آقای خامنه ای راستی راستی باورش شده علی است.حتی این قدر تواضع ندارد که تعریضی بزند و بگوید "البته من قصد ندارم خودم را در جایگاه علی(ع) بدانم " کاش حکومت جرات داشت به ما عده فلیل مجوز بدهد تا یک بار برای همیشه اندک بودنمان را به چشم خودمان ببینیم.حالا چه ربطی به این پست داشت؟!
۱۶ خرداد ۸۹ ، ۱۵:۱۵ توسط:سبز محض
با کمال افتخار: نه غزه نه لبنان جانم فدای ایرانبه یاد بیاورید که فردای اعدام صدام چه کسانی تشییع جنازه نمادین برای او گرفتند.به یاد بیاورید برخورد اجداد سرزمین فعلی فلسطین و لبنان (شام) را با اهل بیت پیامبر
۱۷ خرداد ۸۹ ، ۲۳:۳۵ توسط:مریرزا
اشعری هاhttp://marirezam.blogfa.com/post-68.aspx
۱۹ خرداد ۸۹ ، ۰۱:۳۸ توسط:مصطفی نمازیان
بنام خدا. با شعری تحت عنوان" ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم" به روزم. منتظر بازدید و نظر شما. یا علی
۲۲ مرداد ۸۹ ، ۰۲:۰۴ توسط:معماریان
ایران در موقعیت دشواری قرار گرفته است. در ماجرای حملۀ اسرائیل به غزه، سایت یک دختر وبلاگ نویس فلسطینی و ساکن غزه را دیدم که در یک پست نوشته بود: «طنزآمیز اینکه بزرگترین تظاهرات علیه حملۀ اسرائیل، در ایران برگزار شد!!» (علامتهای تعجب از اصل مطلب است.) به بیان دیگر، رسانه ها سعی کرده اند القاء نمایند که ایران در حمایت از فلسطین و حزب الله، صداقت ندارد و به دنبال منفعت خویش است. و جالب اینکه چنین تحلیل های التقاطی (و دور از تفکر امام) در میان اقشار حزب اللهی به عنوان «تحلیل مستدل و معقول» هم جا افتاده است. یکی از دلایل (و شاید از جملۀ مهمترین دلایل) که دستگاه دیپلماسی ما نیز در این موقعیت دشوار نمی تواند راحت عمل کند، همین است.جدای از مطلب فوق، با بحث شما دربارۀ نقش ترکیه موافقم؛ نه فقط به عنوان جانشین ایران، بلکه به عنوان یک پروتوتایپ و نمونۀ اول از اسلام مدرن شده در یک جامعه، که اگر موفق از آب دربیاید، نسخه اش برای همه ملل مسلمان پیچیده می شود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی