افق

دست نوشته‌های علی نادری

افق

دست نوشته‌های علی نادری

افق

وقتی افق می‌شود مقصدی که قرار است پرچمت را آنجا به زمین بکوبی، دیگر برای عمق نگاهت نهایتی نخواهی یافت. که فرمود: « تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.»
.:: حلقه فرزندان روح الله ::.

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۱ ثبت شده است

مقتدر باشی، یعنی مولفه‌هایی که نشانه اقتدار و قدرت داخلی، منطقه‌ای و جهانی است را دارا باشی و بعد غرب تلاش کند با تبلیغاتش اثبات کند که مولفه‌های قدرتت چندان هم موثر نیست و نه تنها موثر نیست که در میان کشورهای جهان منزوی هستی.

طبیعی است که تلاش می‌کنی، مولفه‌های قدرتت را به نحوی به صورت موثر به کار ببندی که خیلی از کشورهای جهان، مجبور شوند با تو به تعامل بپردازند. مصر برای اینکه بتواند در منطقه نقش آفرینی کند، به کشورت سفر کند و قطر برای اینکه از قافله جا نماند خودش را به کنفرانس جهانی که تو میزبانش هستی برساند و دبیر کل سازمان ملل با اینکه غرب فشار زیادی به او وارد کرده، برای حفظ پرستیژش هم که شده در کنفرانست حاضر شود.

و تو تبلیغ می‌کنی که بر خلاف ادعای غرب، ایران منزوی نیست و بیش از هشتاد کشور به دعوت ایران پاسخ مثبت داده‌اند و غرب در ادعای انزوای ایران شکست خورده است.

تا اینجا بحث جدیدی مطرح نشده است، مثل سی وسه سال گذشته غرب مدعی انزوای ایران بوده و تو هم مثل سی و سه سال گذشته در برهه‌های مختلف از جمله موضوع افغانستان، لبنان، عراق، فلسطین، سوریه و پرونده هسته‌ای نشان داده‌ای که آنگونه که غرب می‌گوید منزوی نیستی و برای خودت مقتدری و حوزه نفوذ و تاثیرگذاری خاص خودت را داری.

اما داستان از آنجا شروع می‌شود که 

۱۷ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ شهریور ۹۱ ، ۱۳:۳۶
علی نادری

شاید برای کسانی که پیگیر فرمایشات رهبر انقلاب هستند، سخنان اخیر ایشان در جمع هیات دولت حائز اهمیت بوده باشد. مدت ها بود که دیگر خبری از حمایت گفتمانی حضرت آقا نسبت به دولت دهم رو نبود. اما تایید و حمایت گفتمانی اخیر رهبر انقلاب از رویکردهای دولت دهم به نظرم حاوی پیام مهمی بود.


احمدی نژاد یک خطای گفتمانی کرد. در واکنش به این خطای گفتمانی، چهره‌هایی که عملکردشان هیچ نسبتی با گفتمان نداشت، از خاستگاهی گفتمانی به نقد احمدی نژاد و حمله به او روی آوردند وسینه‌ها دریدند در حمایت از گفتمان!
 اما این همه ماجرا نبود و هدف هجمه به شخص احمدی نژاد نبود که هدف گفتمانی بود که در دولت نهم احمدی‌نژاد به نماد آن تبدیل شده بود. هدف منفعل کردن و به حاشیه راندن اصحاب این گفتمان بود و تلاش برای منظور کردن خطای احمدی‌نژاد به پای گفتمانی که او نمایندگی‌اش می‌کرد.
۹ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۱ ، ۰۳:۱۳
علی نادری