افق

دست نوشته‌های علی نادری

افق

دست نوشته‌های علی نادری

افق

وقتی افق می‌شود مقصدی که قرار است پرچمت را آنجا به زمین بکوبی، دیگر برای عمق نگاهت نهایتی نخواهی یافت. که فرمود: « تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.»
.:: حلقه فرزندان روح الله ::.

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۰ ثبت شده است

عجیب سنتی است سنت عرب جاهلی. به دوره جاهلیت هم محدود نمیشود، قدمتش به تاریخ بشر میرسد. با ظهور اسلام هم به پایان نرسید، رنگ و لعابی به خود گرفت و اصحابش را دوباره یافت و ماند تا الان و عجیب سنتی است سنت عرب جاهلی.

شیخوخیت، اشرافیگری، قوم و قبیلهمداری و تکاثر، همه و همه تنها نمادهایی از سنت عرب جاهلی هستند. و زهرای مرضیه سلام الله علیها، شهید نبرد سنتهای الهی با سنتهای اشرافی عرب جاهلی است.

 سنتهای اشرافی عرب جاهلی، به شیوخ، شیخوخیت، سابقه، خانواده و نسبتهای اعتباری اینچنینی، چنان اهمیتی میدهد که حتی حاضر است تصریحات مکرر و غیر قابل پیامبر را درباره جانشنین خویش نادیده بگیرد و همان سنتهای خود را مبنایی برای تعیین جانشینان پیامبر قرار دهد و در این میان سیاست بازانی که حتی در میان اشراف هم جایی ندارند آنقدر مهارت دارند تا از دل اشرافیت جاهلی سقیفهای بسازند که نتیجهاش خانهنشینی ولی الله است. سقیفه معلول اشرافیت جاهلی است و اگر باورهای اشرافیگرایانه جاهلی نبود، سقیفه مجالی و توجیهی و بهانهای برای شکلگیری نمییافت که خدا و رسولش تکلیف جانشین را در سنت الهی ولایت مشخص کرده است.

۳۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۰ ، ۱۸:۴۷
علی نادری