افق

دست نوشته‌های علی نادری

افق

دست نوشته‌های علی نادری

افق

وقتی افق می‌شود مقصدی که قرار است پرچمت را آنجا به زمین بکوبی، دیگر برای عمق نگاهت نهایتی نخواهی یافت. که فرمود: « تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.»
.:: حلقه فرزندان روح الله ::.

آیا خطر ارتجاع را جدی گرفته ایم!؟

شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۱، ۰۳:۱۳ ق.ظ

شاید برای کسانی که پیگیر فرمایشات رهبر انقلاب هستند، سخنان اخیر ایشان در جمع هیات دولت حائز اهمیت بوده باشد. مدت ها بود که دیگر خبری از حمایت گفتمانی حضرت آقا نسبت به دولت دهم رو نبود. اما تایید و حمایت گفتمانی اخیر رهبر انقلاب از رویکردهای دولت دهم به نظرم حاوی پیام مهمی بود.


احمدی نژاد یک خطای گفتمانی کرد. در واکنش به این خطای گفتمانی، چهره‌هایی که عملکردشان هیچ نسبتی با گفتمان نداشت، از خاستگاهی گفتمانی به نقد احمدی نژاد و حمله به او روی آوردند وسینه‌ها دریدند در حمایت از گفتمان!
 اما این همه ماجرا نبود و هدف هجمه به شخص احمدی نژاد نبود که هدف گفتمانی بود که در دولت نهم احمدی‌نژاد به نماد آن تبدیل شده بود. هدف منفعل کردن و به حاشیه راندن اصحاب این گفتمان بود و تلاش برای منظور کردن خطای احمدی‌نژاد به پای گفتمانی که او نمایندگی‌اش می‌کرد.
بیانات رهبر انقلاب در سال پایانی هر دولت حاوی کلیدهایی راهگشا برای انتخابات آن سال است. رهبر انقلاب با ادله و شواهد عینی، نقاط قوت دولت را مولفه‌های گفتمانی بیان کردند و علت اقبال مردم را هم تاکید بر این مولفه ها دانستند.
در انتخابات آینده شاید بعضی با شعار کارامدی دین در عرصه اداره جامعه بیایند، یا شعار تنش زدایی و حل مشکلات بین الملل یا برخی دنبال شعار قانون باشند و یا برخی بدنبال شعار آزادی و حتی برخی به دنبال شعار مبارزه با جریان انحرافی.
ولی به نظرم برای آنهایی که سخن رهبر انقلاب برایشان حجت است تاکید بر مولفه‌های گفتمانی کلیدی راهگشاست. حضرت آقا با شواهدی عینی اثبات کردند که پایداری بر اصول گفتمانی همیشه جواب می دهد.
دوستان انقلابی لطفا دقت کنید؛ راه همین جاست!
چاره خطای گفتمانی احمدی نژاد، رجوع به رویکردهای امتحان پس داده و غلط گذشته نیست. همان جریاناتی که با این گفتمان از صحنه خارج شدند، امروز خطای گفتمانی احمدی نژآد را بهانه‌ای کرده‌اند برای نقض کل حرکت گفتمانی و بازگشت مجدد به ارزش‌های جاهلی کارگزارانی و اصلاح طلبی. سخن از کاندیداتوری هاشمی و هاشمی منش ها به میان است و ارتجاع به دهه هفتاد!

و این در حالی است که تجربه ای که بیانات حضرت آقا آنرا تایید میکند، نشان می دهد که تاکید و پایداری بر مولفه‌های گفتمانی جواب داده است و جواب هم خواهد داد.
خطر ارتجاع جدی است.
این هشدار را جدی بگیرید.

نظرات  (۹)

 سلام ؛ اگه بخوای دیگران رو گول بزنی آیا خودت رو هم میتونی گول بزنی؟ ؛ حضرت آقا در دولت نهم از شخص احمدی نژاد حمایت کردند چون دولت اول بود و باید احمدی نژاد رأی می آورد ولی در سال پایانی دولت احمدی نژاد از گفتمان احمدی نژاد حمایت فرمودند تا برای امثال من و شما نشون بدند که  گفتمان احمدی نژاد موفقترین گفتمان کشوره؛ پس خواهش میکنم با احمدی نژادهای قلابی مردم رو فریب ندید.
پاسخ:
لابد احمدی نزاد غیر قلابی برادر مشائیه؟!!!
 ببینم راستی شما که مرید رهبری معظم انقلاب اسلامی می باشید می شود یک کد از سخنان معظم له بیاورید که دلالت نمایدبر یورش یک سال و اندی به احمدی نژاد از سوی همه حتی شما حامیان گفتمان وی؟؟؟ به راستی مگر معظم له در همین سخنان اخیر دولت دهم را مصر بر انقلابیگری نخواندند؟؟ حالا همین سایت رجا نیوز را نگاه کنید چند مطلب در خصوص ضدیت رئیس جمهور با نظرات رهبری معظم منتشر کرده است؟؟ چندین بار خواسته است نشان دهد دولت دهم سوای دولت نهم است و در این دولت لیبرالیزم، ضدیت با ولیات و دین و همراهی با استکبار و انحراف حرف اول را می زند؟؟ به راستی رهبری معظم در کجای نقاط ضعف دولت از انحراف سخن فرمودند؟؟؟ کسانی که به اسم حضرتشان بی محابا بر دولت به اسم انحراف تاختند بفرمایند معظم له کجا در سخنانشان انحراف از گفتمان را از نقاط ضعف دولت برشمردند؟؟ به هر حال باید حجت شرعی بر آن همه سخن و حمله و تحلیل ارائه کرد یا نه؟؟؟ حجت شرعی ای از سنخ ولایت کجاست؟؟؟
پاسخ:
قطعا میزان و کیفیت دفاع گفتمانی رهبر انقلاب از دولت نهم قابل مقایسه با دولت دهم نیست. حمایت گفتمانی از دولت دهم در همین دیدار سال آخر خلاصه می شود. ولی در دولت نهم ماجرا متفاوت بود. تقریبا در هر دیدار و سخنرانی حضرت آقا اشاره ای به این رویکرد گفتمانی می کردند. رویکرد گفتمانی دولت دهم بشدت افت کرده و نشانه اش اخراج ادمهای جنس این گفتمان از دولت و  جایگزینی آنها با امثال رحیمی و ملک زاده و بقاییه.
و اتفاقا نکته اصلی حرف من هم همینه که به خاطر وجود این ضعف در دولت دهم، نباید رویکرد گفتمانی رو بی خیال شد و به مدل های گذشته رجوع کرد. راه همینه. ولو اینکه احمدی نژاد اشتباه کنه. خب یه نفر دیگه. شخص رو عوض می کنیم ولی راه رو نباید عوض کنیم
 آره

 سلام
خوشحال میشم بهم سر بزنید و نظر بگذارید
با: " از انطباق اندیشه تا تکرار حرف بروزم"

www.meycadeh.blogfa.com

۰۸ شهریور ۹۱ ، ۱۹:۱۸ سید حامد حجت
سلام برادر
سر دعوا ندارم ولی باید چند نکته را گفت؛ اولا که باید بگم این خطر ارتجاع را هیچ کس ایجاد نکرد مگر امثال جنابعالی و جریان متبوعتون که شامل علامه مصباح می شود تا صفار هرندی؛ بسم الله بر فرض که بپذیریم احمدی نژاد خطای گفتمانی نداشت؛ علامه مصباح بفرمایند رویکردشان را عوض کنند. مگه این دولت بزرگترین خطر از صدر اسلام نبود، خوب الان آقا می فرمایند این دولت همچنان انقلابی است و ارزشهای انقلاب را جدا احیا کرده است.
دوم؛ چرا لجبازی می کنید؛ حتما باید هاشمی بیاد تا یک سری آدم بشن؟ یکجا شما به من نشان بده که کجا حضرت آقا به این خطای گفتمانی که شما دولت را به اون متهم می کنید اشاره داشتند؟ من می پذیرم...
بعد این جمله یعنی چی؟ "یک بخش دیگر از این نقاط قوّتى که به نظر من روى آن باید تکیه کرد، مسئله‌‌ى برجسته شدن ارزشهاى انقلاب است. در این سالهائى که دولت نهم و دولت دهم بر سر کار بودند تا امروز، گفتمان انقلاب و ارزشهاى‌‌انقلاب و چیزهائى که امام به آن توصیه میکردند و ما آنها را از انقلاب آموختیم، خوشبختانه کاملاً برجسته شده"
خودتون رو به خواب نزنید، اینقدر هم توهم در جامعه ایجاد نکنید، در جواب یکی از نظرات خوانندگان نوشتی که حمایت گفتمانی آقا نسبت به دولت نهم کمتره، اولا که شما ندیدی، چون در روایت هست افرادی که عصبی می شوند حقیقت را نمی بینند، دوما که فرض را هم که بر صحت حرف شما بگذاریم امروز آقا حمایت گفتمانی کردند و این سنده، شما دیگر نمی توانی بگویی احمدی نژاد را عوض می کنیم یکی دیگه رو می گذاریم، قابل توجه جنابعالی باید عرض کنم آمدند خدمت امام خمینی گفتند طیب حاج رضایی اینجوری بود و اونجوری بود، امام فرمودند خدا صفحه آخر دفتر عمر طیب را می بیند... ما البته به نظر شما احترام می گذاریم شما دیدگاهی تقلیل گرایانه نسبت به دولت دارید فرض را هم می گذاریم که این دولت خطای گفتمانی کرد که قطعا می گویم نکرد با دلیل و منطق اما صفحه آخر دفتر این دولت خیلی خوب تمام شد، بدا به حال آنهایی که دوسال تهمت زدند اما یکی را اثبات نکردند، بدا به حال آن بزرگانی که بنا را بر مسموعات گذاشتند، بدا به حال علامه های زمانی که رهبری دیگر سفارش بدانها نمی کنند و در دیدار با دانشجویان می فرمایند کتابهای مطهری را بخوانید. و بدا به حال آنهایی که لجاجت را بر حمایت از مسیر حق ترجیح می دهند تا مبادا دیگران به آنها بگویند اشتباه کردید، ولی چه بد که این لجاجت تا آخر دامنگیرشان است
برادر اینجا دور زدن آزاد است؛ تا دیر نشده برگردید
پاسخ:
علیک سلام
زمینه ارتجاع را تقابل احمدی نژاد با اقا در ماجرای وزیر اطلاعات و یازده روز خانه نشینی فراهم کرد. و الا تا پیش از این همین افرادی که ازشون اسم بردی و امروز دشمن ترین دشمنان خود میدانیدشان، از هیچ کوششی و هزینه ای برای دفاع از احمدی نژاد فروگذار نکردند. آنها زمانی از حمایت کنار کشیدند که تقابل یازده روزه را دیدند و غیر از این عکس العمل هم از اونها انتظاری نبود. بهانه را خطای گفتمانی احمدی نژاد به دست هاشمی و راست سنتی از جنس لاریجانی داد و به نظرم این ظلم (دادن بهانه به دست جریان ارتجاع) بزرگترین ظلمی بود که احمدی نژاد به جریان سوم تیر کرد.
احمدی نژاد امروز دیگر یک چهره گفتمانی نیست. احمدی نژاد گفتمانی همان زمان خانه نشینی تمام شد. ولی جریانی که او را حمایت کرد و برایش هزینه داد به همت همان علامه ای که برخلاف باور حسودان نور چشم رهبر انقلاب است، امروز زنده است و هر چند سخت ولی از او عبور کرده است و به اینده می اندیشد.
دور زدنی که به آن دعوت می کنی همان ارتجاعی است که از آن فراری هستیم. ما از احمدی نژآد عبور کرده ایم و قرار نیست به عقب برگردیم

با سلام 

متاسفانه در سال های اخیر برخی هوچی گران و اقتدار گرایان در صحبت های امام خامنه ای فقط به دنبال کلمه انحراف یا منحرف یا مشتقات آن بودند تا با استفاده از آن دولت را متهم به انحرافی پوچ و بی معنا کنند.

در مطلب فوق و مطالب مشابه، نیز به نظر می رسد که برخی سعی دارند با تکرار زیاد و اصرار بر اینکه امام امت در صحبت های خود به پایداری بر هر چیزی اشاره کرده و آن را کلید مشکلات بیان میکنند، جبهه مطبوع خود را کورکورانه تبلیغ کرده و با بازی با واژه ها از صحبت های راهگشای ایشان استفاده حزبی و قومی کنند.

اما امت حزب الله بیدار است و مسیر را اشتباه نمی رود.

 سلام
جناب اقای نادری بحث بر سر همین خانه نشینی است چرا شما جلو تر از رهبری حرکت کرده وسخنان اقا در مورد اتفاق خاص نیافتادن و ایستادن رهبری در صورت انحراف را نشنیدید و بر اسا احتمال  و نیت خوانی و غیره هم به گفتمان سوم تیر و هم به جایگاه رهبری در بین المل و نشان دادن تقابل دولت با رهبر و حاکمیت دوگانه دامن زدید ، در انحراف امثال مشائی شکی نیست و چرا شما نباید سخنان حضرت اقا و تاکیدات چند باره شان در موورد فرعی بودن مسئله مشائی را جدی بگیرید و دو سال این قضیه را بر خلاف میل رهبری مسئله اصلی کشور قلمداد کردید.
بنده در بصیرت امثال علامه مصباح شک ندارم و یقین دارم که نوع برخورد علامه با دولت از روی هوا و هوس و.. نبوده و بازخواست ایشان نسبت به عملشان  کار امثال ما نیست ولی بعد از اخرین سخنرانی اقا در هفته دولت یقینا پی به این مطلب برده میشود که فضای حاکم در انتقاد از دولت و منحرف خواندن ان در این دو سال چه از طرف خودی ها و چه غیرخودی ها ومعارضان معاندان با انقلاب اشتباه بوده است و این دولت همواره زنده کننده و حافظ گفتمان اصیل انقلاب و امام بوده است
به نظرم خوب است لاقل به اشتباه صورت گرفته در تحلیل تان معترف باشید
در ضمن چرا دوباره نیت خوانی کرده و به اشتباه دارید از طرف اقا موضع گیری کرده و میگویید حمایت اقا از دولت دهم کمتر و ضعیف تر می باشد ایا کیفیتا هم کمتر است یا صرفا از لحاظ کمی؟

پاسخ:
تمجید گفتمانی حضرت اقا از دولت دهم هم از لحاظ کیفی کمتر از دولت نهم است و هم از لحاظ کمی!
تا جایی هم که یادم می آید به مساله انحراف در دولت در حد فرعی بودنش پرداخته ایم تا اینکه یک مساله اصلی!
تحلیل هم تا بحال اشتباه نبوده
احمدی نژاد تمام شده
ولی بعضی میخواهد به این بهانه اعلام کنند گفتمانی هم که او پرچمداری می کرد تمام شده در حالی که بیان حضرت اقا خلاف این رو ثابت کرد.

 علیکم به سلام

خوبی داش علی!؟

نظرت درباره گفتگوی  تلویزیونی اخیر احمدی نژاد چی بود؟!

وقتی که سند چشم انداز و امضای آقا پای اون رو تحقیر کرد چه حسی بهت دست داد؟! دفاع از کار درستی که با نیت درست انجام میشه رو همه درست میدونند ولی وقتی که ...!

اصلا توی کَتم نمی ره که محمود رو دوباره انقلابی ولایی تصور کنم!

پاسخ:
سلام
احمدی نژاد تمام شده
ولی گفتمانی که به بهانه دولت او احیا شد کلید حرکتی است که حضرت اقا به دست ما می دهند.
با سلام
دوست عزیز با بولد کردن اشتباه احمدی نژاد شما هم مثل باقی دوستان خط بطلانی به گفتمان احمدی نژاد میکشید.
اشتباهات و نواقص این دولت به قدری کم و کوچک هستند که قابل گفتن نیست ولی در عوض دشمنان دولت و گفتمان امام و انقلاب آنقدر در این فضای مجازی کوشیدند تا بالاخره این گفتمان را بر زمین زدند...
پاسخ:
سلام

قبول ندارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی