افق

دست نوشته‌های علی نادری

افق

دست نوشته‌های علی نادری

افق

وقتی افق می‌شود مقصدی که قرار است پرچمت را آنجا به زمین بکوبی، دیگر برای عمق نگاهت نهایتی نخواهی یافت. که فرمود: « تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.»
.:: حلقه فرزندان روح الله ::.

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

«شبکه مویرگی انتقال پیام» را جدی بگیریم
1. ماجرای واکنشها به مرگ مرتضا پاشایی که در نهایت به برگزاری یک تشییع پر جمعیت برای این خواننده معمولی پاپ شد، به عنوان یک پدیده اجتماعی، خیلی از ذهنها را به خود مشغول کرده است. اینکه این پدیده چگونه تبیین میشود و علل شکل گرفتن آن چگونه تحلیل میشود، این روزها موضوع گفتگو خیلی از افراد جامعه از نخبه و دانشگاهی تا مردم کوچه و بازار است. اما به نظر می رسد اینکه اعتقاد داشته باشیم این واکنشها«خود جوش» بوده و یا اینکه به صورت «مدیریت شده» به یک موج اجتماعی مبدل شده ، قطعا در تبیین این پدیده و البته استخراج برخی قواعد برای امواج مشابهی که احتمالا در سالهای پیش رو بصورت گسترده با آن روبرو خواهیم بود، کمک بزرگی میکند.

2. معتقد نیستم که واکنشها به مرگ مرتضا پاشایی، یک «پدیده خودجوش اجتماعی» بوده است. این را ناظر به ویژگیهای شخصی مرتضا پاشایی میگویم. پاشایی یک خواننده معمولی پاپ است، خوانندهای مثل علیزاده، لهراسبی، صفوی و ... او قطعا مثل شادمهرعقیلی و یا محسن چاووشی، یک ستاره محبوب و اصطلاحا پاپیولار نبود و استقبال از کارهایش در حد کارهای معمولی پاپی بوده که در این سالها و با موج دوم موسیقی پاپ در کشور رواج پیدا کرده و به کمک رسانه ملی، شنیده شده و به شهرت رسیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۳ ، ۰۸:۵۹
علی نادری